Home de Portaltour Noticies del mon del turisme Novetats del mon del turisme Accés als recursos documentals Home de portaltour
qui som? | contactes | ajuda
Click per anar a la pàgina principal
Notícies

Tipus: Cicloturisme
Distància: 45 km
Dificultat: Mitjana
Senyalització: Senyalització específica de les Rutes de Cicloturisme.
Introducció: La ruta del Torrents es desevolupa a través d'antics i bells camins envoltats de paisatges campestres que defineixen l'Eivissa interior arribant a zones de la costa que gaudeixen d'un encant particular.
Tram: De Santa Eulària des Riu a Es Cubells
Distància: 30 km.
Dificultat:
Senyalització:
Informació: Al llarg d'aquest tram es travessaran antics camins rurals, molts d'ells avui dia asfaltats però amb poc trànsit d'automòbils. Es passarà pel Torrent de Berris, zona rica en aigua que, depenent de l'época de l'any, es podrà admirar de prop als horts, distribuits en petites feixes, regats mitjançant canalitzacions i treballats de forma artesanal.
Indicadors: La ruta comença a l'antic camí de Santa Eulària passant sobre un pont vell i en direcció cap a Eivissa. A uns 300 m d'aquí connectau amb la carretera de Cala Llonga, per la qual vos desplaçareu menys de 1 km fins que trobeu el pal de desviació que vos portarà al barri de Can Pou. Seguint la ruta, recorrereu 2 km de camí de terra; al final, vos desviareu uns 200 m a la dreta per un tram asfaltat. Un pal a l'esquerra marca un camí de terra que enllaça, després de 1 km aproximadament, amb la carretera de cala Llonga. A 1,5 km trobareu un senyal que indicarà que heu de seguir recte per l'antic camí de Can Fornet, actualment asfaltat. En 2 km la desviació serà a la dreta per un camí de 4 km. Travessareu el polígon industrial de Can Clavos, des del qual creuareu la carretera de Santa Eulària per agafar la bifurcació de la carretera a Sant Miquel i girar tot seguit per agafar el camí de terra que passa al costat del torrent de Sa Llavanera. Uns 3 km de camí de carro enllaçarà amb la carretera secundària del Camí Vell de Sant Mateu, per on vos desviareu a l'esquerra uns 500 m fins que trobeu de nou un camí de terra que vos portarà, al llarg de més de 2 km, per paisatges agrícoles. Al final del camí travessareu la carretera de Sant Antoni de Portmany per dirigir-vos al camí asfaltat d'uns 12 km que s'inicia entre el parc de de bombers i un restaurant davant de la sortida del camí de terra, amb la carretera de Sant Antoni per mig. Sortireu a la carretera de Sant Josep de Sa Talaia i arribareu fins al poble on podreu aturar-vos a admirar la seua esglèsia.
Tram: D'Es Cubells a Ses Salines
Distància: 15 km
Dificultat:
Senyalització:
Informació: Al llarg d'aquest tram es visitaran cales i platges dentre les quals destaquen Sa Caleta., cala envoltada de casetes varador dels antics pescadors i la platja des Codolar, espai de còdols que serveixen d'original "sorra". Finalment es visitarà la reserva natural de Ses Salines, lloc de gran fragilitat ecològica, on podreu contemplar segons l'época de l'any aus migratóries que fan una aturada als estanys salins, visitar la seua platja, una de les més famoses de l'illa i l'antiga torre de defensa de Ses Portes.
Indicadors: Des de davant de l'esglèsia continuareu per la carretera des Cubells, a uns 600 m girareu per seguir un camí paral.lel al torrent de Berris. Arribau a un pont de pedra que creua el torrent i sobre el qual trobau un camí asfaltat que vos conduirà a la cala des Xarco. Una baixada en corba tancada al final del camí vos deixa just davant la vista d'aquesta cala. Al final d'aquesta trobareu una pujada que vos condueix a Cala des Jondal la qual creuareu i pujareu fins sortir a la carretera al costat del mar que vos portarà, a uns 8 km, fins a la platja des Codolar. Abans d'arribar a Es Codolar passareu per Sa Caleta. Una vegada heu arribat, baixareu de la bicicleta i travessareu la zona de còdols passant per la capçalera de la pista de l'aeroport i al final de la tanca que vos separa de les pistes trobau un camí de terra que vos portarà al final de la ruta passant pel costat dels estanys de Ses Salines. Al final del camí, un cartell amb el mapa de la ruta indicarà el final del trajecte. Si girau a la dreta, seguint la carretera de Ses Salines s'arriba a la petita esglèsia de Sant Francesc de s'Estany i continuareu fins arribar platja de Ses Salineson podreu deixar les bicicletes i caminant fins a l'extrem oposat del seu pàrquing, allà agafareu la sortida que es dirigeix cap al bosc. Un camí de terra envoltat de pinars i dunes vos portarà fins a la Torre de Ses Portes.