Home de Portaltour Noticies del mon del turisme Novetats del mon del turisme Accés als recursos documentals Home de portaltour
qui som? | contactes | ajuda
Click per anar a la pàgina principal
Notícies

Tipus: Cicloturisme
Distància: 55 km
Dificultat: Mitjana
Senyalització: Senyalització específica de les Rutes de Cicloturisme.
Introducció: La Ruta de les Planes es desenvolupa per l'interior de l'illa d'Eivissa a través d'una diversitat de paisatges agrícoles que encara conserven el seu encant tradicional. Al llarg de la ruta es podran visitar varis pobles de l'illa, gaudint de la singularitat de la seva arquitectura rural i d'indrets que marquen la seva història.
Tram: De Santa Gertrudis de Fruitera a Santa Agnès de Corona
Distància: 30 km.
Senyalització:
Informació: En aquest tram, es partirà de Santa Gertrudis, poble creat al voltant de En aquest tram, es partirà de Santa Gertrudis, poble creat al voltant de l'església i, travessant camins rurals del municipi de Sant Antoni de Portmany arribareu al poble de Santa Agnès on tenen fama les truites de patates i els ametllers que floreixen a finals de gener.
Indicadors: De Santa Gertrudis, on vos podreu aturar a contemplar l'església, vos dirigireu cap a Sant Mateu, recorrereu 1 km. de carretera fins trobar un senyal que vos desviarà per un camí de pins i parets de pedra seca al llarg de més de 2 km. Des d'aquí connectau amb un camí asfaltat conegut com el camí Vell de Sant Mateu i després de recòrrer 4 km. arribareu a la carretera de Buscastell a Sant Mateu per la qual circulau uns 800 m. Just abans que comenci una baixada molt pronunciada coneguda com Sa Barda de Forada girareu a l'esquerra pel camí de Taulell, asfaltat amb pendent de davallada d'uns 3 km. Finalitzat el camí continuareu per la carretera que es dirigeix cap a Santa Agnès i haguent recorregut 1 km., trobareu un senyal de desviació que vos durà per un camí asfaltat que recorre el pla de Sant Antoni. Durant 8 km. travessareu camins fins arribar a les zones rurals del municipi de Sant Antoni de Portmany. Aquest tram vos durà a Buscastell per on, si continuau per aquesta carretera, vos dirigireu cap a Santa Agnès. A uns 1,7 km. trobareu un pont i, si seguiu els senyals entrareu en un camí de terra conegut com Es Broll. Si continuau seguint els senyals recorrereu uns 7 km. fins arribar al Pla de Corona (el dels ametllers), el qual envoltareu per un camí creuant l'església de Santa Agnés on podreu aturar-vos per contemplar-la.
Tram: De Santa Agnès de Corona a Sant Miquel de Balansat
Distància: 10 km
Senyalització:
Informació: Al llarg d'aquest tram podreu contemplar paisatges agrícoles de gran bellesa i les vinyes d'on s'extreu una bona part del vi de la terra el qual podreu comprar al poble de Sant Mateu. També es visitarà el poble de Sant Miquel on destaca l'esglèsia per la seua antiguitat i el seu caràcter defensiu.
Indicadors: Des de Santa Agnès continuareu per un camí asfaltat d'uns 4 km. amb contínues baixades i pujades que vos durà a Sant Mateu. Allí agafareu la carretera secundària que vos retornarà a Santa Gertrudis i en veure un senyal, girareu a l'esquerra per recòrrer uns 6 km. fins arribar al poble de Sant Miquel on fareu una aturada per contemplar l'església.
Tram: De Sant Miquel de Balansat a Sant Carles de Peralta.
Distància:
Senyalització:
Informació: En aquest tram, amb un recorregut de 15 km., visitareu el poble de Sant Llorenç de Balàfia on podreu aturar-vos al Parc de Can Pere Mosson, espai natural públic on hi ha l'avituallament necessari per fer torrada. També cal visitarconjunt fortificat de Balàfiauna agrupació de cases amb torres de defensa que donen mostra d'un passat ple d'amenaçes de corsaris. Finalitzareu la ruta al poble de Sant Carles de Peralta on podreu provar licor d'herbes eivissenques
Indicadors: A uns 150 m. des del punt d'arribada a Sant Miquel, en un encreuament assenyalat, agafareu la carretera que vos condueix fins a Sant Joan. A uns 2 km., una cruïlla vos indicarà la direcció de Sant Llorenç situat a uns 4 km. de la carretera. Per visitar el conjunt fortificat de Balàfia agafareu un camí de terra que hi ha devora l'esglésiade Sant Llorenç de Balàfia . Si seguiu pel camí arribareu a la carretera de Sant Joan que creuareu per agafar el camí asfaltat de la Vall de Morna que comença justament davant la sortida del camí de Balàfia. Continuant per aquest camí trobareu una desviació a l'esquerra que indicarà el camí de Sant Carles on en arribar-hi podreu visitar la seva església.